איך להשקיע במניות: 7 חוקי ברזל קריטיים [מדריך מקיף]

אז איך להשקיע במניות? כשהמדדים המובילים S&P 500 ו-Dow Jones פורחים ומטפסים לגבהים חדשים, כולם מדברים על המומנטום החיובי בשווקים.

נראה שבוול סטריט בכלל לא מתרגשים מהקורונה והמניות ממשיכות לזנק ולשבור שיאים, ואפילו הנשיא ביידן לא נשאר אדיש לצמיחה המטורפת בוול סטריט, כאשר מדי יום מתגלגלות עסקאות בשווי של טריליוני דולרים בבורסות ברחבי העולם.

נראה שלשוק ההון יש חוקים משלו. יום המסחר נפתח בבורסת NASDAQ בטוקיו, ממשיך לבורסות הגדולות באירופה כמו FTSE ו-DAX ובסופו של דבר נסגר ב: "תפוח הגדול" בבורסת ניו יורק המפורסמת.

למרות שטונות של ספרים, מאמרים וכתבות נכתבו על השקעה בשוק ההון, נראה שהתחום המעניין והמסקרן הזה עדיין נמצא בערפל ומוקף בהמון מיתוסים, שקרים וחצאי עובדות.

מה כבר לא נאמר על השקעות בבורסה?

שמדובר בקזינו פרוע שלא מתאים לכל אחד ושאף אחד לא באמת יודע איך להשקיע במניות, או שזאת הדרך הטובה והבטוחה ביותר להרוויח בגדול בלי להתאמץ ולעבוד קשה.

הבעיה היא שהשקעה בשוק ההון זה לא מקצוע שמלמדים בבית ספר ורוב המשקיעים אינם רצים לבורסה בכל פעם שהם רוצים לסחור במניות, אלא נעזרים בברוקרים מקצועיים עם הכשרה פיננסית מקיפה שעוזרים להם לנהל את ההשקעות שלהם.

החדשות הטובות הן שכיום המסחר בשוק ההון הפך לנוח, נגיש ופשוט יותר מאי פעם.

אז אם שוק ההון מדבר אליכם ואתם מתחברים לתחום הזה, הגעתם למקום הנכון: גם אם הלכתם לאיבוד בכל המונחים הטכניים והמושגים המבלבלים ואתם לא מצליחים למצוא מידע ברור ואמין בנוגע להשקעה במניות, המאמר הזה מיועד בדיוק בשבילכם.

אני הולך לעשות סדר בבלאגן ולהסביר לכם בגובה העיניים איך מתחילים לסחור בבורסה ואיך עושים את זה נכון.

תבחרו את אסטרטגיית ההשקעה שלכם

אתם חייבים להפנים את כלל הברזל הבא: כל משקיע שרוצה ללמוד איך להשקיע במניות, חייב להגדיר לעצמו אסטרטגייה ברורה ומסודרת שהוא הולך ליישם בטווח הארוך עוד לפני שהוא שם אפילו שקל אחד בשוק ההון.

זה יכול לעשות את כל ההבדל בין הצלחה מסחררת לנפילה כואבת.

קודם כל, אתם חייבים להחליט האם תלכו על השקעות אקטיביות ותקבלו את החלטות ההשקעה שלכם באופן עצמאי או שתבחרו בהשקעות פאסיביות ותתנו למישהו אחר לנהל את תיק ההשקעות שלכם בלי שתצטרכו להתאמץ ולשבור את הראש.

כמובן שההכרעה החשובה הזאת תקבע את כמות הזמן והמאמץ שתצטרכו להקדיש בחקר ולימוד התחום.

משקיע פעיל שמחפש את הזדמנויות הרווח שלו בכוחות עצמו יצטרך ללמוד לעומק את התחום ולפתח את הכישורים והמיומנויות שיעזרו לו למקסם רווחים ולמזער סיכונים.

חלק מהאנשים מעדיפים להפשיל שרוולים ולעשות את כל העבודה הקשה בעצמם בלי לסמוך על אחרים: הם יכולים להפוך לסוחרים שיחליטו באופן עצמאי באילו מניות להשקיע ומהו התזמון האופטימלי להיכנס ולצאת מהן.

אם אין לכם בעיה לחקור לעומק את השוק, להבין איך הוא עובד וללמוד איך "לקרוא" אותו בצורה נכונה ולצפות מראש לאיזה כיוון הוא הולך, אז מסחר יומי יכולה להיות שיטת השקעה מצוינת עבורכם.

רק חשוב שתזכרו נקודה חשובה אחת: מסחר אקטיבי במניות מספק את פוטנציאל הרווח הגדול ביותר, אבל גם כרוך בסיכון הגבוה ביותר.

אנשים אחרים לא רוצים להתמודד עם כל הכאב ראש הזה ומעדיפים לתת לכסף הפנוי שלהם לעבוד בשבילם ולייצר הכנסה פסיבית מבלי שהם ישברו את הראש מה לעשות איתו באופן יומיומי.

במקרה כזה, תוכלו להפקיד את הכסף שלכם בבית השקעות או בקרן גידור שיחסכו לכם את כל העבודה הקשה ויחליטו עבורכם איך להשקיע את הכסף שלכם בצורה הטובה והרווחית בשבילכם.

מדובר בחברות מנוסות עם אנשי מקצוע מיומנים ומוכשרים שינהלו את ההשקעות שלכם עבורכם, ואתם תוכלו ליהנות מתשואה יפה יחד עם שאר המשקיעים בקרן שלכם בלי שתצטרכו לבצע אפילו פקודת מסחר אחת.

החיסרון של פנייה לבית השקעות או ברוקר בשירות מלא אלה העמלות ודמי הניהול שהוא גובה: תצטרכו לשלם לא מעט כסף על השירות שאתם מקבלים ומדובר בתענוג יקר, לדוגמה, קרנות גידור בדרך כלל גובות 2% דמי ניהול שנתיים ועוד 20% דמי "הצלחה" מהרווחים שלכם.

אפשרות אחרת היא לפנות ליועץ השקעות שיעזור לכם להשקיע בקרנות סל או בקרנות נאמנות: מדובר באפיקי השקעה פופולריים שיכולים להבטיח לכם ולמשפחתכם עתיד כלכלי יציב ונטול דאגות כשתצאו לפנסיה.

אין אסטרטגיית השקעה מושלמת שמתאימה באופן גורף לכולם: הכל תלוי בסיכונים שאתם מוכנים לקחת ובזמן הפנוי שאתם יכולים להקדיש ללימוד התחום ולניהול ההשקעות שלכם, כל אחד וההעדפות שלו.

לאחר שהתאפסתם על עצמכם ונסגרתם על אסטרטגיית ההשקעה הנוחה והמתאימה ביותר עבורכם, הגיע הזמן לצלול למים העמוקים ולהבין אילו אפשרויות ושיטות השקעה עומדות בפניכם.

קרנות אינדקס וקרנות נאמנות

דמויות עץ של גבר ואישה יושבים על כיסא קטן ליד מטבעות

השקעה בקרנות נאמנות או בקרנות אינדקס המתחקות אחר מדד מסוים זאת הדרך הנוחה והפשוטה ביותר לתת לכסף שלכם לעבוד בשבילכם.

אז איך זה בדיוק עובד? קרן נאמנות מנוהלת על ידי גוף מוסדי שמאפשר השקעה משותפת במגוון ניירות ערך שונים כמו קרנות נדל"ן, מניות, אגרות חוב ומכשירים פיננסיים אחרים.

אתם צריכים להפקיד את סכום הכסף הרצוי בחשבון מסוים, שיחד עם כספי המשקיעים האחרים משמש להשקעה בקרן.

מנהל הקרן אחראי על ניהול תיק ההשקעות הרחב והמגוון הזה והוא עושה זאת על פי מדיניות השקעות מסוימת שנקבעה מראש.

קרן נאמנות מייצרת הכנסה פסיבית עבור המשקיע מבלי שהוא יצטרך להזיז אצבע ולסחור במניות בעצמו.

עד עכשיו הכל נשמע מושלם, אבל יש כוכבית אחת חשובה שצריך לקחת בחשבון: התשואה שמניבה קרן נאמנות בדרך כלל נמוכה יחסית: לא מדובר במשהו לספר עליו לחבר’ה, אלא בסכום צנוע ונחמד שלא יסדר אתכם לכל החיים, אבל זה עדיין יותר טוב מהריבית האפסית שתקבלו על הכסף שלכם כשהוא שוכב בחשבון הבנק.

הסכומים שתוכלו להרוויח יכולים להצטבר ולגדול עם הזמן, ולכן עדיף להשאיר את הכסף שלכם בחשבון הקרן לכמה שיותר זמן, ולאחר 10 שנים או יותר תוכלו לקצור רווחים יפים.

ככה שמי שחולם "לעשות מכה" ולזכות ברווח מהיר ומיידי, השקעה בקרן נאמנות לא בדיוק תספק את הסחורה.

למרות שקרן נאמנות נחשבת לאפיק השקעה סולידי, בטוח ויציב יחסית, זה ממש לא אומר שאין שום סיכוי שתספגו הפסדים כבדים או תאבדו את הכסף שלכם – הסיכון תמיד קיים, אפילו בהשקעה מהסוג הזה.

מספיק להיזכר במשבר הכלכלי החמור בשנת 2008 שגרם לבורסות ברחבי העולם לקרוס ומחק טריליוני דולרים בשווקים השונים, מה שגרם לצלילה חדה בשווי של קרנות נאמנות רבות.

תלמדו איך לסחור

בחור אסייתי צעיר לומד איך להשקיע במניות באמצעות המחשב

כל מי שרוצה לדעת איך להשקיע במניות ולהפוך ל: "גורדון גקו" הבא (דמות של ברוקר מצליח וחסר מעצורים מהסרט המפורסם "וול סטריט"), חייב לפתוח חשבון מסחר, ללמוד איך לתפעל את תוכנת המסחר ולפתח את הכישורים הנדרשים כדי לגלגל את העסקאות המשתלמות והרווחיות ביותר.

מסחר עצמאי בבורסה יכול להניב את הרווחים הגדולים ביותר, אבל תזכרו שתצטרכו לפעול לבד בשטח ללא מומחה שיגבה אתכם וידריך אתכם מה לעשות, לכן, חשוב שתלמדו את התחום לעומק ולא תעשו שטויות.

קיימות כמה דרכים שונות לסחור בשוק ההון ולפניכם כמה שיטות ייחודיות שיעזרו לכם להרוויח מהתנודות בשווקי המניות.

מסחר יומי, מסחר סווינג או השקעה: מה מדבר אליכם יותר?

בכל אדם שמתעניין בשוק ההון "מתחבא" סוחר נלהב שרוצה לפרוץ החוצה ולהתחיל לגרוף רווחים, אבל לפני שתצאו לדרך ותתחילו לגלגל עסקאות, חשוב שתבינו איזה סוג של סוחר אתם ולאיזו שיטת מסחר וגישה אתם מתחברים.

יש סוחרים שקופצים במהירות מסחררת ממניה למניה וסוגרים פוזיציות מדי יום בעוד שאחרים "יושבים" על מניה אחת שהם בחרו בקפידה ומאמינים בפוטנציאל שלה בטווח הארוך.

לכן, הצעד הראשון שלכם במסע הארוך למסחר מוצלח בבורסה זה לבחור את שיטת המסחר שמתאימה לאופי ולאישיות שלכם.

כדי שתוכלו למצוא את גישת המסחר שאתם מזדהים איתה במינימום זמן ומאמץ, אני הולך להראות לכם את המאפיינים, היתרונות והחסרונות של 3 צורות המסחר הנפוצות והפופולריות ביותר.

מסחר יומי

השם של שיטת המסחר הזאת מדבר בעד עצמו: הסוחרים הפעילים והנמרצים האלה אינם מחזיקים באותה המניה יותר מיום אחד והם מבצעים המון עסקאות קניה ומכירה מדי יום.

רוב הסוחרים היומיים משתמשים בשיטת מסחר שנקראת: "סקאלפינג".

לא צריך להיבהל, מאחורי השם המאיים והמפחיד הזה מסתתרת האסטרטגיה להחזיק במניות במשך פרק זמן קצר במיוחד שנע בין 30 שניות ל-15 דקות בלבד.

המטרה היא לנצל את השינויים המהירים במחירי המניות לגריפת רווחים מיידיים.

סוחרים יומיים משקיעים לא מעט זמן בסריקת מניות שונות ובחיפוש ההזדמנויות האטרקטיביות והמשתלמות ביותר עוד לפני שהשוק פעיל ואז עם תחילת המסחר הם מסתערים על הטרף ומבצעים בין 3 ל-5 עסקאות מסחר שונות מדי יום.

מסחר יומי יכול להיות רווחי במיוחד, אבל גם להשאיר אתכם בלי גרוש על התחת.

סוחרים יומיים רבים שנמצאים בתחילת דרכם ורק מתחילים ללמוד איך להשקיע במניות, מתקשים להתנתק מהרגש ולפעול מהראש, מה שגורם להם לאבד את קור הרוח ולא להיצמד לתוכנית הפעולה המסודרת והמגובשת שהכינו מראש – כל אלתור ושליפה מהמותן יכולים לעלות ביוקר.

מסחר סווינג

סוחרי הסווינג מחזיקים בפוזיציות שלהם במשך כמה ימים, שבועות או אפילו חודשים.

הם מתמקדים בהזדמנויות השקעה לטווח בינוני ומחפשים טרנדים ומגמות שאפשר לנצל לטובתם, והמטרה שלהם היא "לרכב" על הגל ולרשום רווחים יפים בזמן קצר.

שיטת המסחר הזאת מועדפת על סוחרים מתחילים שלא פוחדים לקחת סיכונים ולא מתרגשים מ"הנדנדה" בשוק ההון.

היתרון הוא שהם אינם צריכים להתעסק עם המסחר היומי המתיש שדורש לא מעט זמן ומאמץ.

אסטרטגיית המסחר הזאת מאפשרת לבצע עסקת מסחר פעם בכמה ימים, ואז לנוח ולקחת פסק זמן לתקופה מסוימת.

סוחרי הסווינג מסתמכים על ניתוח טכני ופונדמנטלי של המניה כדי לזהות את המגמה בשוק ולקבוע את התזמון המושלם לכניסה לפוזיציה וליציאה ממנה כדי לבצע עסקה מנצחת.

השקעות ערך (השקעות לטווח ארוך)

שיטת המסחר האחרונה שתוכלו ללכת עליה היא השקעות ערך: היא מתאימה למשקיעים ייסודיים וזהירים יותר שמעדיפים לבחון את התמונה המלאה, לקחת את הזמן ולחשוב על הטווח הארוך.

הם יכולים להישאר בפוזיציות שלהם במשך שנים על גבי שנים ולא ממהרים להיפטר מהמניות שהם השקיעו בהן.

וורן באפט, המשקיע המצליח ביותר בעולם, הצליח לנסח בצורה מצוינת את המהות של אסטרטגיית ההשקעה הזאת: "אני קונה עסקים, לא מניות".

זה אומר שהוא לא מתעניין ברווח מיידי, סיבוב מהיר או מגמה חולפת, אלא מבצע מחקר שוק מעמיק כדי לגלות את החברות המבטיחות והיציבות ביותר שהוא מאמין בהן ובטוח שהן הולכות לצמוח בטווח הרחוק.

אסטרטגיית ההשקעה הזאת דומה לקרנות אינדקס וקרנות נאמנות שמעניקות תשואה יפה בטווח הארוך: במקום לעבור על מיליון גרפים ונתונים מדי יום כדי לזהות מגמה רגעית וחולפת או לגלגל כמה שיותר עסקאות "על הדרך", תוכלו להישאר בפוזיציה שלכם במשך כמה שנים טובות בראש שקט.

איך בוחרים ברוקר ומה זה חוק ה-PDT?

יד שבוחרת בין מספר אפשרויות שונות עם דירוגי כוכבים שונים

אם החלטתם לקחת את העניינים ליידים שלכם, ללמוד איך להשקיע במניות, ולנהל באופן עצמאי את ההשקעות שלכם בשוק ההון, תצטרכו לפתוח חשבון מסחר אצל חברת ברוקארז' (ברוקר) – ברוקר מעניק לכם גישה לשוק ההון ומאפשר לכם לסחור בניירות ערך.

ברוקרים מעניקים נזילות לסוחרים, עוזרים להם לבצע עסקאות ולנהל את תיק ההשקעות שלהם.

קיים מגוון רחב של ברוקרים שונים, חלקם מתבססים בארה"ב ואחרים פועלים במדינות אחרות, וכל משקיע מתחיל שרוצה לסחור בשוק ההון חייב להכיר היטב את "כללי המשחק".

וכאן בדיוק נכנס לתמונה חוק ה-PDT, ואם אתם אזרחים אמריקאיים שמבצעים מסחר בבורסות האמריקאיות, אז אתם כפופים לחוק ה-PDT.

במה מדובר?

החוק הזה קובע שכל סוחר המבצע יותר מ-5 עסקאות בשבוע מוגדר בתור: "משקיע מקצועי".

זה אומר שעל פי התקנות של הרשות האמריקאית לניירות ערך, כל הסוחרים בקטגוריה הזאת חייבים להחזיק סכום מינימלי של $25,000 בחשבון המסחר שלכם.

אם יתרת חשבון המסחר שלכם תרד אל מתחת לסכום הזה, החשבון שלכם יוגבל ולא תוכלו לסחור.

שוב, ההגבלה הזאת חלה על אזרחים אמריקאיים בלבד, ככה שסוחרים ישראלים שמתגוררים בארצות הברית יכולים להמשיך לישון בשקט כי החוק הזה אינו חל עליהם.

מטרתו של החוק הזה שמגביל את המסחר היומי למנוע ממשקיעים לקנות ולמכור מניות כמה שמתחשק להם ו"בלי לדפוק חשבון".

זה לא צריך להדאיג משקיעים לטווח הארוך וסוחרי סווינג שמבצעים עסקאות לעתים רחוקות יותר. עם זאת, ברוקרים רבים דורשים סכומי הפקדה מינימליים של $10,000.

ברוקר אמריקאי לעומת ברוקר בינלאומי הפועל מחוץ לארה"ב

בעוד שכל הברוקרים האמריקאיים כפופים לחוק ה-PDT, עומדים לרשותכם מגוון רחב של ברוקרים הפועלים במקלטי מס שונים מחוץ לגבולות ארה"ב כמו איי קיימן ומאפשרים מסחר בשוק ההון ללא חוק הגבלת המסחר היומי (PDT).

גם סכום ההשקעה המינימלי שהם דורשים נמוך ואטרקטיבי יחסית ומספיק להפקיד לחשבון 500 דולר בלבד כדי להתחיל לסחור.

עם זאת, כדאי שתבדקו לעומק את הברוקר שהחלטתם להשתמש בשירותיו – הדבר האחרון שאתם רוצים זה ליפול על "חתול בשק" שינסה לעקוץ אתכם.

כשאתם פונים לברוקרים פחות ידועים ואמינים, אתם עלולים להיתקל בהונאות ובתרגילי עוקץ.

חלק מהברוקרים סוג ג’ האלה אפילו מספקים למשקיעים מתחילים וטירונים זירת מסחר "מזויפת" עם נתונים שגויים: הם יכולים לשחק עם המידע והנתונים במערכת המסחר כדי לפעול נגדכם ולהפיל את העסקאות שאתם מנסים לבצע.

לכן, עדיף לבחור בחכמה ברוקר מקצועי ומנוסה עם רקורד מוכח בתחום שתוכלו לסמוך עליו.

הסכנה במסחר ממונף עם בטחונות

כשאתם פותחים חשבון מסחר אצל ברוקר מסוים, תוכלו לבחור בין שתי אפשרויות עיקריות: חשבון מזומן ללא מינוף (Cash) או חשבון בטחונות (Margin).

בדרך כלל לוקח יומיים עד שעסקאות המסחר מופיעות בחשבון המסחר שלכם. אבל כשמדובר בחשבון מזומן, תצטרכו להמתין עד לסיום סליקת הכספים והעברתם לחשבון שלכם לפני שתוכלו לבצע עסקת מסחר נוספת, מה שהופך את כל התהליך להרבה יותר ארוך ומסורבל.

לכן, חשבון Cash אינו מתאים לסוחרים יומיים שמבצעים כמה עסקאות ביום, וכדי להתגבר על הבעיה הזאת, ברוקרים רבים מציעים חשבון "בטחונות" שבו הם מלווים כסף לסוחר כדי שיוכל לנצל אותו לעסקאות בהיקפים גדולים יותר מסכומי הכסף שיש לו בפועל בחשבון.

למרות שזה עוזר להבטיח את הנזילות של הסוחר כשהוא רוצה לצאת מפוזיציה ולממש רווחים, מינוף זה גם סיכון גדול שיכול להגביר את ההפסדים שלכם – תוכלו להפסיד סכומי כסף גדולים יותר מגובה ההשקעה המקורית שלכם.

למה הכוונה?

לדוגמה, אם הפקדתם 500 דולר בחשבון המסחר שלכם והפסדתם 300 דולר בגלל עסקה לא מוצלחת, יישארו לכם 200 דולר שתוכלו לנצל לעסקאות חדשות.

לעומת זאת, בחשבון בטוחות, לא תהיה לכם שום בעיה לגלגל עסקאות נוספות עם מאזן של 500 דולר (עד שהסכום שהפסדתם ינוכה מהחשבון שלכם) – זה אומר שאם תפסידו עוד 300 דולר בעסקה גרועה נוספת, תישארו עם מאזן שלילי ותהיו חייבים לברוקר 100 דולר.

מימון המסחר בשוק ההון

גבר ואישה יושבים ליד קופת חיסכון קטנה ושמים בה מטבעה

בגלל המינוף הנדיב שהמשקיעים מקבלים מהברוקר כנגד בטחונות נמוכים יחסית שהם מפקידים בחשבון, הם מתפתים לעשות עסקאות בסכומים הרבה יותר גדולים מההון העצמי שנמצא בידם.

המטרה היא למקסם את הרווחים מבלי לגייס סכומי כסף גדולים, אבל המינוף יכול לעבוד גם לרעתכם.

חשוב שתזכרו שהשקעה בבורסה כרוכה בסיכון מסוים ותמיד תקחו בחשבון את האפשרות שאתם יכולים לאבד את כל הכסף שלכם, לכן, חשוב שלא תשקיעו סכומי כסף גדולים ומוגזמים מדי שאינכם יכולים להרשות לעצמכם להפסיד.

בדיוק מהסיבה הזאת, הרשות האמריקאית לניירות ערך (SEC) הכניסה את הגבלות המסחר היומי במסגרת חוק ה- PDT: המטרה היא "להגן" על המשקיעים הפזיזים וקלי הדעת מעצמם ולמנוע מהם לפזר סכומי כסף עצומים שהם לא יוכלו להחזיר אחר כך.

כל משקיע חולם לעשות הרבה כסף ולגלגל רווחים גדולים, אבל תזכרו שזה יכול לעבוד גם בכיוון ההפוך ולהיגמר בהפסד, זה חלק מהמשחק ואין מה לעשות עם זה.

לכן, חשוב שתתנהלו בצורה אחראית, זהירה ושקולה יותר, במיוחד כשאתם נמצאים בתחילת הדרך – מסחר לא אחראי על הכסף האחרון שנשאר לכם יכול לעלות ביוקר ולסכן את העתיד הכלכלי שלכם ושל משפחתכם.

איך להשקיע במניות: השורה התחתונה

משפחה של גבר אישה ושני ילדים יושבים בסלון ומסתכלים על טאבלט

הטעות הנפוצה ביותר של משקיעים מתחילים היא להתחיל לסחור במניות מבלי שהם למדו את התחום לעומק וחקרו אותו היטב: לא תוכלו להצליח בשוק ההון אם אין לכם מושג ירוק איך הוא עובד.

בלי עבודה קשה, נחישות והתמדה, ולימוד מעמיק, לא תוכלו ללמוד איך להשקיע במניות ולהצליח בענק.

השקעה במניות אינה הימור פרוע שעושים בצורה עיוורת: לאחר שעשיתם מחקר עצמאי ולמדתם כמה שיותר על התחום, הגיע הזמן לפתח אסטרטגיית השקעה שתיצמדו אליה, לפתוח חשבון מסחר ולצאת לדרך.

אין לי ספק שהמידע המועיל והשימושי שקיבלתם במאמר הזה יעזור לכם לעבור את "טבילת האש" הראשונה שלכם בשוק ההון בצורה המוצלחת והחיובית ביותר ויחסוך לכם המון אכזבות, התלבטויות ותקלות.

דוד שוורץ

דוד שוורץ

גדלתי בשוק ההון "מלמטה" מעמדת פקיד בבנק לאומי, יועץ השקעות בכיר, ממונה על הדרכת יועצי ההשקעות בבנק לאומי, ממונה על הייעוץ להשקעות בבנק, ממונה (ומקים) מחלקת הפיקדונות, מנהל השיווק בבנק, מנהל הנציגות הגדולה ביותר בחו"ל של בנק לאומי, מנכ"ל או יו"ר דירקטוריון ב 3 בנקים שונים של החברות לניהול השקעות של הבנק (האחרון היה מזרחי-טפחות בו כיהנתי כמנכ"ל קרנות הנאמנות של הבנק ), כיהנתי כיו"ר דירקטוריון חברה ציבורית שנסחרה בת"א ובנאסד"ק, וכמובן בעלים של בית ההשקעות.

מה דעתכם?

נשמח לשמוע את דעתכם בתגובות

השור
Logo